Marktstrategie vereist interne strategie

Marktstrategie vereist interne strategie

Op het Xplor congres van woensdag 6 april gaat René Joor dieper in op de vraag welk effect een marktstrategie heeft op de interne strategie van een organisatie. René beschouwt marketing als “de zintuigen” van de organisatie. Daar hoort een goed werkend centraal zenuwstelsel bij, dat informatie op het juiste moment ontvangt, verwerkt, aanbiedt, en transporteert. En dat waarde aan de zintuigen toevoegt!

René presenteert in dit verband onder andere de ANWB-case, waaruit haarfijn blijkt hoe het zenuwstelsel de zintuigen kan ondersteunen en hoe deze samenwerking vorm gegeven kan worden en waarde voor de gehele organisatie kan creëren. Hij gaat daarbij dieper in op het concept “De Berichtenfabriek”, dat model staat voor de inrichting van de informatie verwerkende systemen.

René benoemt in zijn presentatie tevens de succesfactoren voor een goed werkende interne informatievoorziening, die, dat zult u merken, afwijken van hetgeen u verwacht….

Heeft u de sessie gemist of wilt u gewoon meer weten hoe zintuigen en zenuwstelsel op elkaar kunnen worden afgestemd?  Of wilt u eens nader kennis maken met dit onderwerp?   Stuur dan een berichtje naar rene@themessagecompany.nl of bel hem op 0653 686 720.