Advies van de opruimcoach: geef een feestje!   

Het Nieuwe Werken, flexibel werken, het is goed voor mens en organisatie. Het geeft ruimte, nieuwe keuzes, eigen verantwoordelijkheid en ongebondenheid. Mooi, maar wat doe je met je gevulde kasten en bureaus? Opruimen moet. Hoe dan? Onze opruimcoach aan het woord.

Lees meer

In 5 stappen op weg naar een integrale CCM

Relevante communicatie is een belangrijke eis van klanten en burgers. Het antwoord daarop is omnichannel klantcommunicatie. Intern vraagt het nogal wat acrobatiek als we met de huidige applicaties integrale klantcommunicatie willen organiseren. Waarom? En hoe pak je dat aan?

Lees meer

Test jezelf: ben je echt in regie over je klantcommunicatie?

Bedrijven en overheden doen hun uiterste best hun berichtprocessen onder controle te krijgen. Terecht, want niets is zo vervelend als slecht getimede, elkaar kruisende en per ongeluk verstuurde berichten die klant en burger in verwarring brengen. Test jezelf en beoordeel hoe je op vijf regie-onderdelen scoort!

Lees meer

Géén Nationale Digitale Brievenbus, wel privacy problemen

Afgelopen week maakte ING bekend per 1 januari 2016 te gaan stoppen met Finbox én maakte staatssecretaris Eric Wiebes bekend dat de Belastingdienst de blauwe enveloppe gaat verbannen en burgers gaat sturen richting de Rijksberichtenbox binnen Mijn.overheid.nl. Daarnaast verklaarde het Europese Hof de Safe Harbour regeling ongeldig, mét mogelijk gevolgen voor het mijn-domein. Tijd voor een update van de Digitale Brievenbus in Nederland.

Lees meer